Marţi, 19 Martie 2024
Sunteti aici: Home Astrologie Astrologie evolutiva
Astrologie Evolutiva
Astrologia, spiritualitatea şi subiectul morţii PDF Imprimare Email

Subiectul morţii este unul foarte delicat. Această temă stârneşte fie repulsie (creepy, insuportabil, horror!), fie resemnare, teamă sau nelinişte („pănâ-ntr-o zi...”, „vine rândul la fiecare...”, „te fereşte până te nimereşte”, etc.), mergând până la atacuri de panică (în situaţiile extreme). Întrebarea care se pune este cauza aflată în spatele acestor genuri de reacţii.

Moartea este un prag, o limită existenţială. Întrebarea celor mai mulţi oameni, la care nu află răspuns (sau refuză să-l afle), este „ce se află dincolo?” sau „mai este ceva după?”. Unii sunt convinşi că totul se află aici, în viaţa terestră, aşa că trebuie să trăiască din plin, satisfăcând toate dorinţele, fără prea multe reţineri de ordin moral. Alţii speră la o viaţă de apoi în Rai, se tem de iad, sau au o altă atitudine similară (gen „eternele plaiuri ale vânătorii” pentru amerindieni). Indiferent de prezenţa sau absenţa convingerilor despre viaţa de apoi, teamă de moarte este cvasigenerală.

Nu se tem de moarte cei ce au avut experienţe legate de stările asociate morţii clinice, sau în stări comatoase din care au revenit (experienţe de tip „out of body” sau OBE). Aceştia relatează fie despre experienţe paradisiace (o mare majoritate), fie despre planuri infernale (un număr mai mic), dar la toţi se remarcă o schimbare în bine a atitudinii, a comportamentului, a orientării spirituale. La toţi cei ce experimentează astfel de stări teama de moarte dispare complet („ştiu ce va fi după moarte”, afirmă toţi).

De fapt, de ce ne temem cu adevărat? Ne temem de pierderea acestui corp fizic, cu care ne identificăm, de care suntem foarte ataşaţi, care constituie baza ego-ului fiecăruia (pe baza aspectului corpului fizic apar orgolii, mândrie, ierarhizări, valorizări sau devalorizări, etc.). Pentru cei care nu au o deschidere spirituală, pentru a înţelege că avem şi aură energetică, suflet, spirit, şi alte structuri misterioase, corpul fizic reprezintă, în aparenţă, totul. Şi acest „tot” pare a fi anihilat complet la moarte.

Care este totuşi adevărul, spiritual vorbind? Pe lângă acest corp fizic, omul (şi alte fiinţe vii) mai are nişte corpuri energetice (eteric, astral, mental, cauzal), suflet şi spirit. Ce se întâmplă cu toate acestea în momentul morţii? Corpurile subtile (astral, mental, cauzal), sufletul şi spiritul se desprind de corpul fizic, şi trec într-o altă dimensiune, paralelă, care este, de regulă, planul astral. Corpul eteric se dezagregă (se resoarbe în dimensiunea eterică), iar corpul fizic, rămas fără susţinerea structurilor energetice, se descompune (este consumat de diverse vietăţi). Partea spirituală a morţii este cea care scapă majorităţii oamenilor. De fapt nu se pierde decât corpul fizic şi dublul eteric, partea cea mai preţioasă a fiinţei noastre trece pragul într-o altă lume (din care cei ce au fost în comă sau în moarte clinică refuzau să se întoarcă, datorită fericirii extraordinare pe care o resimţeau acolo).

Se poate pune şi întrebarea de ce moartea e reprezentată ca o femeie scheletică îmbrăcată în pelerină neagră, cu coasa în mână? Sau sub forma „omului negru” („ora X a sosit/omul negru a venit”)? În ezoterism se cunoaşte faptul că există un înger (sau chiar arhanghel) al morţii. Rolul acestuia este de a veni la fiinţele muribunde şi, în momentul în care este necesar, taie legăturile corpului fizic cu sufletul şi structurile aurice, şi permit astfel părţii subtile (suflet, spirit, aură) să se desprindă de materia fizică. Această tăiere a legăturilor este simbolizată de temuta „coasă” din reprezentările morţii. Uneori acest înger are şi rolul de ghid al sufletului, desprins de lumea fizică, spre lumile paralele unde îşi va continua un alt gen de existenţă. Iată, deci, pe scurt, care este misterul morţii.

Desigur, şi astrologia are un punct de vedere asupra acestei teme. Moartea este corelată, în astrologie, cu semnul Scorpionului, cu casa a VIII-a, şi cu planeta Pluton. Dintre acestea trei, casa a VIII-a are cele mai concrete semnificaţii, indicând maniera în care nativul respectiv poate părăsi lumea fizică. Putem să dăm nişte exemple legate de cele 4 elemente:

-casa a VIII-a în semn de pământ – poate indica o persoană care va fi înmormântată în pământ după moarte, şi care poate să decedeze dintr-o cauză legată de elementul pământ (alunecare de teren, prăbuşire de locuinţă la cutremur şi zdrobire, în peşteră, lovit de bolovani, etc.)

-casa a VIII-a în semn de apă – poate indica o depunere în apă a cadavrului după moarte, şi un posibil deces prin intermediul apei (înec, inundaţie, naufragiu naval, etc.)

-casa a VIII-a în semn de foc – poate indica o incinerare a cadavrului după moartea nativului, şi un posibil deces prin intermediul focului (arsuri grave, incendiu, explozie, atac cu bombe atomice, prin lavă vulcanică sau metale incandescente, etc.)

-casa a VIII-a în semn de aer – poate indica o moarte în spaţiul cosmic, sau în avion, şi un deces prin intermediul elementului aer (asfixie, boli respiratorii grave, intoxicaţii cu gaze toxice, strangulări sau sugrumări, etc.)

Tot în astrologie se mai vorbeşte şi despre planeta Anareta, sau „aducătoare a morţii”. Aceasta este planeta prezentă în casa a VIII-a, sau planeta care guvernează casa a VIII-a.

Ca să încheiem într-o notă optimistă articolul, vom spune că rolul fundamental al acestei vieţi pământene este s-o trăim într-un mod cât mai frumos, cu cât mai multă fericire, armonie, împlinire, şi s-o încheiem, atunci când va veni momentul, decis de Providenţa Divină, într-un mod relaxat, ştiind că „dincolo” ne aşteaptă lumina, armonia, extazul.

 
Schimbarea, transformarea şi astrologia PDF Imprimare Email

Aproape în fiecare zi auzim replici de genul: „Nu mai poate merge aşa, ceva trebuie să se schimbe”, „e nevoie de o schimbare”, „cutare partid, candidat, persoană reprezintă schimbarea”, „bate vântul schimbării”, „miniştrii vor fi schimbaţi”, „guvernul va fi schimbat”, etc. Toate această nevoie de schimbare, exprimată de aceste replici, reprezintă o anumită doză de frustrare, pe care situaţia prezentă de lucruri o generează. Suntem nemulţumiţi de anumite situaţii, persoane, stiluri de evoluţie a diferite situaţii (politice, economice, sportive, etc.), şi ne dorim o schimbare care să ne ofere ulterior, într-un viitor cât mai apropiat, satisfacţia pe care o aşteptăm. Dar oare este posibil, de cele mai multe ori, sau aproape întotdeauna, ca o simplă (sau mai complexă) schimbare să ducă situaţia către o evoluţie definitiv favorabilă?

Orice situaţie de lucruri într-un domeniu anume reprezintă un efect al unei cauze. Oamenii aşteaptă ca efectele nefavorabilă să dispară la modul superficial, doar înlocuind ceva cu altceva similar, având calităţi comparabile (definiţia schimbării). Este ca şi cum am mânca mere în loc de pere, şi am vrea să ne vindecăm astfel de o boală digestivă, definitiv. De fapt, pentru a obţine acele îmbunătăţiri sau ameliorări pe care le aşteptăm, noi trebuie să acţionăm la nivel de cauză, adică la un nivel profund, ceea ce reprezintă, de fapt, o transformare. Dacă înţelegem schimbarea ca fiind o modificare la nivel de aparenţă (formală, „cosmetică”), şi transformarea ca fiind o trecere dincolo de aparenţe şi o modificare la nivel profund, de esenţă, înţelegem diferenţă dintre a acţiona superficial, la nivel de efecte, şi a acţiona în adâncime, la nivel de cauze.

Astfel, putem înţelege de ce măsurile sau acţiunile superficiale nu produc înbunătăţiri de substanţă, profunde, şi de ce, pentru a acţiona şi a produce reale mutaţii la nivel de cauze, ceea ce poate produce alte efecte, dezirabile, este nevoie de o schimbare de mentalitate. Această constatare implică şi faptul că, pentru a acţiona profund, la nivel de cauză, oamenii care fac, sau doar încearcă, acest lucru trebuie să treacă ei înşişi prin procese de transformare. Altfel spus, o transcendere a formei, care poate permite accesul la esenţă. Prin urmare, este de dorit să încetăm a mai realiza confuzii între termenii „schimbare” şi „transformare” dacă ne dorim modificări de profunzime.

Cum putem traduce toate acestea în termeni de astrologie? Putem spune că Mercur este planeta schimbării, guvernând zodia Gemeni, care este un etalon al superficialităţii. Marte, ca guvernator al Berbecului, reprezintă acţiunea şi iniţiativa de a realiza ceva nou (de a schimba direcţia de acţiune către ceva încă neexplorat). Prin urmare, Mercur şi Marte guvernează gândirea şi acţiunea superficială, care menţin omul la acelaşi nivel, al modificărilor de suprafaţă: o altă haină, o altă culoare, o altă pereche de pantofi, o altă maşină, un alt sport (badminton în loc de tenis, cricket în loc de golf, etc.).

Dacă ne orientăm însă către octavele superioare ale celor două planete, Uranus pentru Mercur, şi Pluton pentru Marte, putem începe să sesizăm deja posibilul salt calitativ. Pluton şi Uranus guvernează, principal şi secundar, zodia Scorpionului, numită şi „zodia transformării”. Marte guvernează şi forţa fizică, în timp ce Pluton guvernează forţa ocultă. Prin urmare, prin trecerea de la Mercur la Uranus putem realiza saltul de la mentalitatea gregară, superficială, comercială (specifică lui Mercur), la un mental de mare anvergură, inspirat, care poate percepe aspectele esenţiale ale lucrurilor aparente (un mental de tip uranian).

Prin realizarea unei treceri (sau salt) de la Marte la Pluton putem realiza saltul de la agresivitatea primară, forţa fizică brută, impulsivitatea explozivă (specifice lui Marte), la trezirea forţei profunde, oculte, la desprinderea progresivă de forme şi aparenţe, pentru a ne cunoaşte şi folosi benefic propria esenţă. Dar ce ne împiedică să facem saltul de la schimbare la transformare? Poate o lipsă de voinţă (Marte), sau de motivaţie (Mercur), sau a ambelor?

Aşadar, este necesar să înţelegem (mai superficial, la început, dar suficient pentru a avea o motivaţie), cu Mercur (şi poate Jupiter), să avem voinţă (Marte) pentru acţiona, a căuta, iar apoi putem face saltul către Uranus şi Pluton. Aceste energii oricum există în noi, nu trebuie decât să le descoperim în interior, să le trezim, să le folosim, să le manifestăm pentru noi şi, apoi, şi pentru ceilalţi.

În concluzie, posibilităţile de transformare se află în fiecare dintre noi, la îndemână, aşa cum afirma şi împăratul Napoleon I – „în raniţa oricăru soldat se află bastonul de mareşal”.

 
Viaţa spirituală, viaţa concretă, şi legătura dintre ele prin optica astrologiei PDF Imprimare Email

În prezent, avem tendinţa de a ne exprima adesea nemulţumirea legată de faptul că „toţi oamenii sunt materialişti”, „există multă meschinărie”, „totul se contabilizează în bani”, sau „fără bani nu faci nimic”. Prin urmare, materialismul epocii actuale nemulţumeşte pe mulţi oameni, atât pe cei care nu au o situaţie materială satisfăcătoare (fiind marcaţi de frustrări şi invidii faţă de persoanele ce deţin o situaţie materială bună sau foarte bună), cât şi pe cei care au o situaţie financiară excelentă sau medie (care tem că alţii vor să profite de banii lor, să-i escrocheze, etc.).

Vieţii concrete şi aspectelor ei material-financiare îi sunt contrapuse viaţa spirituală, religia, căutarea interioară, aspiraţiile către evoluţie. Mutarea centrului de greutate al vieţii umane către chestiunile de ordin spiritual pare a exclude sau a minimaliza cvasitotal orice interes pentru aspectele material-financiare. Întrebarea care se pune este dacă această viziune a scindării între diferite aspecte ale vieţii este corectă, justă, sau este doar o abordare relativ eronată asupra vieţii?

Pentru a răspunde într-un mod acceptabil acestei întrebări, este necesar să ne întoarcem cu câteva secole în urmă, în perioada Evului Mediu. Deşi multora acea epocă li se pare plină de obscurantism, violenţă, ciudată şi retrogradă, adevărul este că atunci oamenii erau mult mai spirituali, iar religia sau o altă cale spirituală (în funcţie de zona geografică) se afla la loc de cinste. Viziunea filozofică a omului medieval îl are pe Dumnezeu Tatăl (Divinul Suprem) în centru sau în vârful piramidei sistemului de valori, iar calea de a ajunge în acel vârf era un scop în sine al existenţei umane. Chiar şi profesiile banale, în perioada medievală, gen marinărit, cizmărie, etc., erau privite dintr-o perspectivă mai curând arhetipală, făcând apel la nişte simboluri ce puteau fi regăsite în simpla artă meşteşugărească sau în îndemânarea profesională.

Alunecarea în materialism a umanităţii s-a produs, cel puţin în Europa, în perioada Renaşterii, care a condus progresiv oamenii către abordarea unei viziuni tot mai antropocentrice, şi mai centrate pe aspectele concrete ale vieţii, până la situaţia pe care o constatăm la ora actuală. Această evoluţie (unii ar spune involuţie) a fost surprinsă şi descrisă de scriitori şi ezoterişti precum Rene Guenon sau Julius Evola, care au revalorizat semnificaţiile şi valorile vieţii oamenilor medievali.

Ceea ce este necesar să înţelegem acum este faptul că spiritualitatea şi aspectele vieţii concrete (profesie, finanţe, comerţ, carieră, familie, etc.) nu se contrapun, nu se exclud reciproc, ci se pot completa într-un mod armonios (dacă lucrurile sunt înţelese şi aplicate crect). În realitate, nu există nimic în viaţa omului care să nu aibă o anumită semnificaţie sau încărcătură spirituală. Dacă într-o abordare metafizică înţelegerea acestui lucru nu este prea facilă, prin intermediul astrologiei lucrurile se pot limpezi semnificativ.

Se ştie că viaţa fiecărui om este puternic influenţată de harta dispunerii planetelor în constelaţii astrologice în momentul naşterii. O astrogramă natală europeană (ca şi cea hindusă, dealtfel) descrie întreaga viaţă a omului sub forma a 12 case terestre, cu semnificaţii precise:

-casa I – personalitatea

-casa a II-a – situaţia material-financiară

-casa a III-a – comunicarea, relaţionarea cu cei apropiaţi

-casa a IV-a – locuinţa, familia de origine

-casa a V-a – copii, creativitate

-casa a VI-a – sănătate, profesie

-casa a VII-a – căsătorie, viaţă socială

-casa a VIII-a – erotism, ocultism

-casa a IX-a – spiritualitate, călătorii lungi

-casa a X-a – carieră, politică

-casa a XI-a – prieteni

-casa a XII-a – boli cronice, izolare, misticism

În astrologie, casele a 9-a şi a 12-a sunt corelate cu spiritualitatea. Ori observăm că între aceste case şi restul (care, ar putea spune unii, au semnificaţii mai „prozaice”) nu există nici o limită, barieră sau obstacol, care să ne permită să le „separăm” radical, aşa cum facem acum. Este limpede faptul că practicile noastre spirituale (rugăciuni, slujbe, meditaţii, ritualuri, etc.) sunt realizate pentru obţinerea unor efecte benefice în multiple domenii ale vieţii concrete (sănătate, situaţie materială, profesie, dragoste, etc.), iar, pe de altă parte, este necesară o anumită investiţie materială pentru a susţine viaţa spirituală (construcţie de aşezăminte spirituale, donaţii, activităţi filantropice, etc.).

Poate fi dificil, la început, să vedem latura spirituală ascunsă în orice eveniment sau situaţie concretă. Este un semn de relativă măiestrie să vedem în fapte aparent banale de viaţă simboluri şi semnificaţii spirituale (fără a căuta mereu şi exclusiv explicaţii psihologice, fiziologice, chimice sau fizice pentru tot ce se întâmplă). Astrologia ne poate ajuta mult în a decoda astfel, într-o manieră mai profundă, viaţa de zi cu zi (întâmplările semnificative de viaţă sunt efecte ale căror cauze sunt mişcările planetelor prin constelaţiile zodiacale, şi interacţiunile dintre ele). Mediumii actuali ne explică faptul că omenirea nu poate avea acces la un nivel mai înalt de tehnologie decât dacă atinge un nivel mai înalt de spiritualitate (care presupune şi mai multă moralitate, responsabilitate şi iubire).

Căci, după cum spunea faimosul Nostradamus – „Căile pământeşti urmează căile cereşti”.

 
Modalitati de evolutie spirituala in conexiune cu astrologia PDF Imprimare Email

Sintagma "evolutie spirituala" poate avea diverse acceptiuni, semnificatii, conotatii, in functie de calea, traditia, religia de care adeptul este atasat, si cu ale carei principii sau dogme se identifica. Pe oricare din aceste "itinerarii" spirituale se afirma existenta unei Fiinte Supreme (sau a mai multora), care intruchipeaza Absolutul, perfectiunea, realizarea ultima (uneori nu este vorba de o fiinta, ci de o stare de perfectiune suprema), incat evolutia spirituala reprezinta aproape intotdeauna drumul evolutiv, ascendent, parcurs de la starea umana obisnuita pana la atingerea aceluiasi nivel cu Fiinta Suprema, identificarea completa cu Aceasta sau ramanerea definitiva in planul suprem de existenta.

Citeşte mai mult...
 
Legea reflectarii holografice - aplicatii in astrologie PDF Imprimare Email

Una dintre legile spirituale este legea reflectarii, conform careia totul se relecta in parte si partea se reflecta in tot. Fiecare dintre parti reflecta in totalitate ansamblul (fiecare parte e un mic tot). Ansamblul reproduce fiecare dintre partile componente, intr-o maniera holografica. Astfel, prin intermediul partii, se obtine accesul la ansamblu. Cartografii au observat, la un moment dat, cu uimire, ca o anumita portiune din coasta vestica a Americii de Nord reproduce in miniatura intregul contur al coastei de vest a Amercii de Nord, Centrale si de Sud.

Citeşte mai mult...
 
EVOLUTIA SPIRITUALA DIN PERSPECTIVA ASTROLOGIEI PDF Imprimare Email

Astrologia europeana opereaza cu 10 planete, Soarele si Luna, desi, astronomic vorbind, sunt o stea si, respectiv, un satelit, avand acelasi statut ca si planetele propriu-zise. Aceste planete, astrologic vorbind, configureaza universul fiintei umane intr-un mod specific. Fiecare dintre aceste corpuri ceresti este responsabil de o functie precisa, in cadrul mecanismului uman, si are mai multe octave de manifestare, din care vom aminti doar doua. Chiar si ordinea in care se succed planetele, atat astronomic, cat si astrologic, este profund semnificativa, indicandu-ne o ordine superioara, neinteleasa de majoritatea oamenilor, ca si absenta oricarui hazard.

Citeşte mai mult...
 


Astrologie

Pentru cei care nu sunt familiarizați cu doctrinele metafizice ale vechilor chinezi, care sunt derivate din taoism și confucianism, este necesar să precizăm ce anume este I Ching (ortografiat uneori...

READMORE

La începutul fiecărui an calendaristic astrologii occidentali, indieni și chinezi, specialiștii în Feng-shui, Vas-tu, Y-king și alte arte divinatorii fac predicții pentru următoarele doisprezece luni. Alături de toți aceștia fac...

READMORE

Feng Shui

Pentru cei care nu sunt familiarizați cu doctrinele metafizice ale vechilor chinezi, care sunt derivate din taoism și confucianism, este necesar să precizăm ce anume este I Ching (ortografiat uneori...

READMORE

Pe data de 4 februarie 2018 începe Anul Nou conform zodiacului solar chinezesc, fiind vorba despre Anul Câinelui de Pământ. Începerea oficială şi festivă a anului nou chinezesc (conform astrologiei...

READMORE

Your are currently browsing this site with Internet Explorer 6 (IE6).

Your current web browser must be updated to version 7 of Internet Explorer (IE7) to take advantage of all of template's capabilities.

Why should I upgrade to Internet Explorer 7? Microsoft has redesigned Internet Explorer from the ground up, with better security, new capabilities, and a whole new interface. Many changes resulted from the feedback of millions of users who tested prerelease versions of the new browser. The most compelling reason to upgrade is the improved security. The Internet of today is not the Internet of five years ago. There are dangers that simply didn't exist back in 2001, when Internet Explorer 6 was released to the world. Internet Explorer 7 makes surfing the web fundamentally safer by offering greater protection against viruses, spyware, and other online risks.

Get free downloads for Internet Explorer 7, including recommended updates as they become available. To download Internet Explorer 7 in the language of your choice, please visit the Internet Explorer 7 worldwide page.